Minua lahjottiin viime viikolla kimpaleella herkullista plastista paperimassaa, jonka parissa onkin liki kaikki työskentelyaika kulunut useamman päivän ajan. Lähinnä olen tehnyt pieniä osia tulevia kollaaseja ja vastaavia varten ja lisäksi yhden isomman jutun, josta en tosin ole vielä varma, mikä siitä tulee. Pieniä juttuja olen tehnyt muotilla, mikä sinänsä on nopeaa, paitsi kun en raaski olla klähmimättä, pyörittelemättä ja ihmettelemättä syntyneitä esineitä ja jäljellä olevaa massaa. Tämä on se kohta, missä ajatukset tulevista jutuista useimmin minulle syntyvät. Ah, ja kun massa vihdoin on kuivunut, pääsee esineiden pintaa käsittelemään gessolla, maaleilla, tusseilla, musteilla.. 

Sadasneljäs sivu oli ensimmäinen, johon pari paperimassa kuviota tästä erästä laitoin. Sivuihin keskittyminen on ollut vähän toissijaista, kun olen niin innoissani muotoillut ja maalaillut syntyneitä kasvoja, niinpä tarina varsinkin näissä muutamassa ensimmäisessä on aika ohut. Piti kuitenkin päästä kokeilemaan paperimassaelementtien lisäämistä.

sivu104pienilr3.jpg